11 oktober 2008

Smiling faces

Café, stad uppe i norra Sverige

Två tjejer och två killar ~13 sitter och diskuterar snygga kändisar.
Kille 1: Men sångaren i det där tyska bandet som är så kända nu… Hon är snygg!
Tjej 1: Menar du Tokio hotel?
Kille 1: Jaa…Exakt dom! Sångaren är grymt snygg fast hon är emo!
Kille 2: Jag håller med, och att hon kan sjunga är ett plus också!
Tjej 2: Ni vet väl att han är kille?
Kille 2: Ofta?
Tjej 1 (skrattandes): Det är sant!
Kille 1 (chockat): FAN JAG ÄR BÖG!


Buss, Piteå

Två killar ~17 sitter på bussen mot centrum.
Kille 1: Jag drömde världens mardröm inatt!
Kille 2 (flinande): Vadå… Drömde du att hunden attackerade dig igen?
Kille 1: Nej, jag drömde att någon bröt sig in i huset och tog bort alla mina Natascha Peyre-bilder från datorn!
Kille 2 (allvarligt): Åh fan!


Frasses, Arjeplog

Två föräldrar ska betala för bland annat tre barnboxar. De får välja leksaker åt sina barn från en låda som kvinnan vid kassan håller fram.
Mamman: Typiskt att det bara finns flickleksaker! Vi har två pojkar och en flicka.Hon bestämmer sig till slut för ett par örhängen.
Mamman: Vad ska vi välja åt pojkarna då?
Pappan: Ta vad som helst, de är säkert homosexuella ändå.
Mamman tappar hakan.


klassrum, Skellefteå

Tjej~17 sitter och spelar barngeni med några klasskamrater och får frågan: "Vann eller förlorade Napoleon slaget vid Waterloo?"
Tjejen: Åh, vänta den här kan jag! Hm… alltså han måste ju ha förlorat, för att det var väl ABBA som vann?


(En kille ~25 tittar på förlovningsringar med en manlig säljare.)
Killen: Jag skulle vilja ha två likadana såna här ringar.
Säljaren: Jo, men tanken är att mannen ska ha en sån ring och hon den mindre ringen.
Killen: Jo, men nu är det ju så att hon heter Jonas…

Tjuvlyssnat.se

Inga kommentarer: